top of page
  • תמונת הסופר/תאוסי בנימין

פתרונות לעטלפים ולפירות עץ שקמה (נהריה חניטת וחניקת עץ לשימור )


12.11.2022

בנהריה עץ שקמה ענק לשימור מחמיר מכוסה ברשת וקשור ומהודק בכבלים שנתיים.!

יצא מכתב שלישי לראש העיר נהריה וצוותו ולפקיד יערות ראשי וצוותו -עם פתרונות מקצועיים

כאן:



לכבוד

פקיד יערות ראשי ארז ברקאי

ראש העיר נהריה רונן מרלי

פתרונות נגד עטלפים ונפילת פירות עץ השקמה

מכתבי: נהריה-חניקה וחניטה של עץ שקמה לשימור מחמיר 10.11.2022

מכתבי: נהריה -עץ שקמה לשימור השוואה 2012 – 2022. 10.11.2022

שלום רב

אבקש להכיר לכם פתרונות מתקדמים, וכאלו הנהוגים בערים אחרות -ללא פגיעה בעץ לשימור.

1. נפילת הפירות מעץ השקמה מתגברת בגלל פעילות העטלפים בלילה.

2. להרחקת העטלפים מהעץ ומהבתים פיתרון מקומי לבניין או מערכתי , להרחקה מבניין או מגינות או מאזור. באמצעות גלי קול -"הדברה אלקטרונית" . כמה מוצרים כחול לבן:

סקייהוק [1] "הרחקת עטלפים עוצמתית ויעילה במיוחד עם טכנולוגיה חכמה, שמותאמת לאקלים הישראלי. המערכת קטנה במיוחד כדי לאפשר התקנה אסתטית וכמעט בלתי נראית. יחידות המערכת עשויות מפלדת אל חלד אטומה במיוחד ובחלקן הקדמי מותקנים שני רמקולים אלקטרוניים. הרמקולים משמיעים תדרים שהם מחוץ לטווח השמיעה של בני האדם"



"התהליך מתחיל בייעוץ חינם לא מחייב בבית הלקוחות,

"אפשר לכוון את התכונות של כל מערכת לצרכים הייחודיים של כל בית ואזור, והיא מתאימה לכל סוגי המשטחים – כל סוגי הגגות, חומות, מעקות, מרפסות, גינות, או כל משטח אחר [2]

מגנור [3] "מרחיק עטלפים הינו פיתוח וייצור של מגנור ישראל – מוצרים כחול לבן ייחודים עם שירות ואחריות בפריסה ארצית. למגנור הדברה אלקטרונית שיטה חדשנית שמגרשת עטלפים בשפה שהם מבינים- גלי קול"

פתרון אלגנטי, ירוק, נוח להתקנה ולשימוש ובעל יעילות גבוהה – מבטיח אזור נקי מעטלפים. איך? פשוט וקל, מהיר ואפילו לא מאוד יקר"

"המערכת כוללת מכשיר לא גדול, אשר מותקן מעל גג הבית או המשרד. המכשיר ישדר את גלי האולטרה סאונד שירחיקו את העטלפים – מבלי לפגוע בהם כלל – לצמיתות. הצלילים (אשר אינם נשמעים על ידי בני אדם ואינם מפריעים לשגרת החיים בבית) יגרמו למקום להפוך עוין לעטלפים, והם פשוט יחפשו מקום אחר לגור בו. המערכת עמידה בפני כל מזג אוויר, מיועדת לפעול למשך שנים ארוכות, קלה לתחזוקה (את התקנתה יבצע טכנאי מומחה מטעם החברה במקצועיות ועם אחריות), והכי חשוב – יעילה באופן מושלם."

ספיידר נט [4] כנ"ל מידע בקישור

3. העירייה תפעל בחוכמה, אם תתאים מערכת להרחקת העטלפים מהעץ. וכך ינשרו פחות פירות , או שבעלי הבניינים מסביב ירכשו לעצמם פריטים בודדים או מערכת לבניין. המחירים לא בשמים.

4. ייעוץ לטיפול בפירות עץ השקמה בעיר :

חיים גבריאל , אגרונום בכיר, פקיד יערות תל אביב יפו :

"שלום רב, השאלה מה מטרת הקשירה- אם קשרו בגלל נשירת פרות אפשר לפתור את הבעיה ע"י גיזום עדין של התפתחות שגדלות על גזע וזרועות העץ.

בניגוד לעצים אחרים שהפרות גדלות בקצות ענפונים בכל צמרת העץ. בשקמה הפרות גדלות על גזע וזרועות וניתן להסירן בשלב מוקדם לפני שהפגות מבשילות נושרות וגורמות להחלקה.

פתרון אחר- לטאטא או לשטוף בזרם מים חזק בימים שמשיר פרי

מקווה שעזרתי

בברכה, חיים

ועוד מאנשי העצים והגינון ואזרחים טובים :

· " השקמה מניבה בן 3 ל 5 גלי פרי בשנה, הפירות נופלים לקרקע בלילה בגלל פעילות עטלפים ,

אגף שפ"ע שוטף בבוקר את המדרכה -והיא נשארת נקייה עד הערב [5]"

· "גם עצי התות שגדלים בחצרות בניינים -לא פעם מכלכלים מדרכה, והדיירים מתבקשים לטאטא או לשטוף במים פעם-פעמיים ביום, זה נמשך ימים ספורים, וכולם מתורגלים [6]"

· "בקיץ זו העונה של העטלפים ולכן הבעיה כביכול יותר משמעותית בתקופה הזו, רוב השנה אין בעיה ונהנים מעץ נפלא"

· "אני גדלתי ברמת עמידר ברמת גן ממש מתחת לפיקוס שקמה ענק בן 300 שנה, הפירות שלו נחתו על הגג של הבית, העטלפים לכלכו את המכונית ואת הקירות אני מכיר את הנזקים וחייתי אותם 26 שנים, ובכל זאת - זה פתרון מזעזע. בתקופה של הפרי, אגף שפע מנקה על בסיס יומי מתחת לעץ. הפירות נופלים כל הזמן אבל בעצימות גבוהה יותר בערב בגלל הפעילות של העטלפים, בכל בוקר המדרכות היו מלאות פרי, ושפע מנקים מוקדם בבוקר ולאחר מכן היה נקי לאורך כל היום עד הערב" [7]

· "זה מתחיל בשקמה ונגמר בכל העצים, בירושלים- שכנים התלוננו על ציפורים מרעישות לפנות בוקר ופתרון הרשת הנורא עטף את העצים, קמה קול צעקה והרשתות הוסרו " [8]

· "אצלנו בעיר אוהבים עצים, גם את הפריחה והשלכת, זה חלק מהיופי של העיר, ואין כמעט תלונות על הפירות, גם רואים שהעירייה משתדלת יותר לנקות כשהם נופלים. יש קצת תלונות על עטלפים, גם זה חלק מהעיר, יש כאלו שקונים ברשת איזה מכשיר חשמלי ועטלפים מתרחקים מהמרפסת שלהם, מי שלא אוהב עצים שיעבור למדבר [9]"

· "הפתרון היחיד שאני מכיר זה להנגיש לציבור את המידע כמה עטלפים זו חיה מיוחדת וחשובה. עמותת עטלף מדברת על כך הרבה וגורמת להרבה אנשים לאהוב את החיה הזו"

· "איזה עצה אפשר לייעץ למי שמתנהג ככה לעץ כל כך גדול? זה חמור מאוד"

· "זו הפקרות, אנשים אומרים שהם מתלוננים והעירייה מתעלמת, אנשים רעים. לכי תדעי עם מי את מסתבכת שם, יש כוונת זדון לפגוע בעץ היפה הזה -זה ברור. פקיד יערות ראשי ואגף יער ואילנות פשט את הרגל"

· "את מתארת לך רשתות על השקמים במשך שנתיים ברחוב קינג ג'ורג'? מי יתן לזה לקרות? לא העירייה ולא התושבים. אולי האנשים שם מפחדים, זה מאוד מוזר שאף אחד לא הוריד את הרשת, מזעזע. והקשירה הזו-חס וחלילה עלה לא ייפול. את מבינה איך הם פוגעים בעץ הזה? [10] "

· "התלוננתי ופרסמתי בחודש מאי, אחרי שהעץ כבר היה עטוף המוןן זמן, שנה לפחות, בעקבות הפרסום הורידו את הרשת, גזמו את העץ חזק ועטפו אותו תוך שבועיים שוב ברשת הזו" [11]

· פניתי לעירייה בכל דרך, הם לא מגיבים " [12]

· אל תזכירי אותי שלא אסתבך איתם, אני מאוד מודה לך, כל כך הרבה פעמים התקשרנו מתחננים על העץ כואב לראות אותו, את לא יודעת איזה עץ גדול ויפה, אנשים לא רוצים לעבור שם, כואב"


כבוד ראש העיר נהריה מר מרלי רונן, וכבוד פקיד יערות ראשי ארז ברקאי.

קצרה היריעה לכתוב הכל, טרם נשמע כדבר הזה העץ מוגן, זה עץ לשימור מחמיר .

יש פתרונות אחרים , יש פתרונות מתקדמים .

שנאה לעצים היא הפרעה , ואין ספק שזה מה שאנחנו רואים ברחוב קפלן בעיר נהריה.


הנכם נדרשים במיידי לשחרר את העץ הענק מכלאו האכזרי שחרור לצמיתות.

מאות אנשים מנהריה, מהאזור ומכל הארץ, -ממתינים להודעה על שחרור מיידי של עץ השקמה הגדול.

בכבוד רב

אסנת בנימין

[1] סקייהוק https://skyhawk.org.il/?gclid=Cj0KCQiAgribBhDkARIsAASA5buqROvpqSTsb6G9jXLKV4x6n4YkMMTgYK2_2VK-lXLupm8oy-t_9JkaAsO4EALw_wcB [2] סרטון הסבר https://skyhawk.org.il/%d7%94%d7%a8%d7%97%d7%a7%d7%aa-%d7%a2%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%9d/ [3] מגנור https://www.magnor.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%A7%D7%AA-%D7%A2%D7%98%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%9D/ סרטון הסבר - https://www.magnor.co.il/exclusion-bats/ [4] ספיידר נט https://spider-net.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%A7%D7%AA-%D7%A2%D7%98%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%9D/ [5] ניר רמת גן [6] ו. תמר תל אביב [7] אחראי אזורי תל אביב [8] רינת ירושלים [9] איש מקצוע בכיר במרכז [10] אחראי גינון אזורי מרכז [11] קובי הרצשטרק . עיתונאי [12] נאוה נעים כפר חנניה

photo-1568607918870-9ddecf71275c.jpg

עצים הם תושבים | קיימות מקומית

צבא ההגנה לעצים | תנועת האקליפטוסים

bottom of page