top of page
  • תמונת הסופר/תאוסי בנימין

מיטל להבי מסרבת להכניס תושבים למפגש בנושא שינוי המדיניות לתחבורה וחניה בעיר תל אביב יפו.


יולי 2019 קיבלתי במייל הזמנה למפגש ראשון של קואליציות לתחבורה בת קיימא . בעיריית תל אביב יפו.

המזמינה הגב' מיטל להבי סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה.

תוכן ההזמנה נראה בעייתי. אך רק כעבור שנה ויותר, ספטמבר 2020 נודע לי עד כמה . קואליציית אינטרסים

את ההזמנה [בתמונה ] העברתי לתושבים מכל רחבי העיר [כולנו מתמודדים עם שינוי תנועה, תחבורה וחניה מתבצע באופן חד צדדי ופוגעני, תוך התעלמות מתושבים. מובילים זאת: ראש העיר רון חולדאי ומיטל להבי.]

אישורי הגעה נשלחו לגב' להבי כמתבקש על ידי כל חבריי מכול מרחבי העיר. שמחנו על ההזדמנות להגיע , ולהצטרף לקואליציה עירונית לתכנון התחבורה. אנחנו רוכבי אופנים, נהגים, משתמשי תחב"צ ורכב והולכי רגל

בתמונה : ההזמנה של מיטל להבי. חובת קריאה


14.7.2019 תגובת הגברת להבי : "בוקר טוב אסנת , מדובר בישיבה סגורה למוזמנים בלבד, אשמח להזמין אותך למפגשים עתידיים רלוונטיים. בברכה מיטל להבי ". תגובה זו קיבלו כל התושבים שהזמנתי ושלחו אישורה געה


14.7.2019 תשובתי : "מיטל שלום, ההזמנה הופצה לרוכבי אופנייםהאם רוכבי אופניים הם בעלי מקצוע? רוכבי אופניים מצויים בשלב החזק והבריא של חייהם ואינם רואים תמיד צרכי אחרים. מייצגים רק פלח מהתושבים

הפגישה אינה מקצועית כי אם פגישה מוטת אג'נדה שאת מקדמת , זכותך, אך אינך מקדמת תחבורה בת קיימה . 

אינך מקדמת תחבורה לטובת התושבים ,את מקדמת ראיה צרה בלבד ,תחבורה דורסת תושבים ושכונות מגורים  .

לפי ההזמנה ששלחת קואליציית התחבורה הנ"ל תקדם נושאים חשובים בעיר בעזרת רוכבי אופניים וגופי תחבורה ובעלי אינטרסים ללא ייצוג תושבים משכונות השונות שרוצים לייצג את נושא התחבורה.  . 

שלחתי לחגית אוריין (הולכי הרגל ) את הזמנה, והיא נדהמה מכך שלא טרחת להזמינה .

נראה שחל בילבול מוחלט בעירייה לגבי תפקידכם והשרות אותו אתם אמורים לתת לתושבי העיר. אסנת בנימין"


14.7.2019 תשובת הגב' מיטל להבי

"אוסנת שלומות, עם כל הערכה לפעילים המכותבים למייל, המפגש שמתקיים בבוקר יום ג' והוא מפגש מקצועי, בראייה על-מקומית, למוזמנים שקיבלו הזמנה. המפגש המקצועי יתקיים כפי שקבעתי ובנוכחות המוזמנים בלבד - ואני מקווה שמי שהפיץ ההזמנה עשה זאת בתום לב

בכל אופן ישנם מפגשים אחרים שאני מקיימת : פרטניים וסיורים וכן כינוסים של ועדת תחבורה עירונית, מפגשי שיתוף ציבור בשכונות לתכנון תחבורה ציבורית וכיוב' - שאליהם מוזמנים נציגי סיעות, בעלי עניין ותושבים על פי הנושא, כמו כן לאור העניין הרב שעולה מפניות רבות שמגיעות לגבי המפגש הספציפי (ושכולם סורבו בנימוס ובנחישות)  - אבקש להדגיש כי כממונה על התיק אני מקיימת מגוון של מפגשים לקהלים שונים ולאור העניין הציבורי אפעל להרחיב את היקף המפגשים עם הציבור ולקיים דיאלוג בפורמטים נוספים. מיטל להבי ."


מכתבי הבא יצא בתפוצה רחבה : לתושבים שרצו להגיע למפגש , ולבכירים בעיריית תל אביב יפו.

14.7.2019 "מיטל להבי שלום רב

1. הופתעתי לקבל את ביטול הגעתי למפגש בטענה  שהמפגש נועד למוזמנים בלבד בניגוד לרוח ההזמנה  2. המושג : בת קיימא  משמעו  שיתוף ציבור ותכנון ע"פ צרכי תושבים והסביבה  . קואליציה למען תחבורה בת קיימא מרמז על הכללת מירב המשתתפים .האם את לא משתמשת לשווא במילה בת קיימה ? האם לא שכחת להזמין את תושבי העיר, משתמשי הדרך? האם לא שכחת להזמין תושבים בעלי רכב פרטי? האם לא שכחת להזמין את המבוגרים שנאלצים לחפש אוטובוס באפליקציות שאינם יכולים לתפעל ? להזמין נציגי שכונות שונות ? 3. מי המוזמנים לפגישה ? על סמך מה הוזמנו ? עד כמה הם יכולים לייצג אחרים? 4. תושבים ונציגים משכונות רבות בעיר רוצים להגיע ללמד את העירייה על צרכי התושבים לפתרונות תחבורה הציבורית, הפרטית, הולכי הרגל, מבוגרים, ילדים ורוכבי אופניים תוך שמירה על מרקם עירוני מקיים= תושבים. 5. תושבים רבים מנסים להציל  שכונתם מתכנון בעייתי שבוצע ללא שיתוף ציבור.  ידוע לך בוודאי שתושבים מבוגרים מתקשרים לעירייה ומקבלים תשובה :" העיר עברה לדו גלגלי " ,האם  לדעתך כך מתנהלת תחבורה בת קיימה ?האם כל תושב חייב לעבור לדו גלגלי ? או להתעשר ולנוע במוניות ?  6. תוצאות התכנון שעיריית תל אביב בלבד דרשה בשדרות ירושלים ביפו ,גרמה לפקקי ענק והגבלת חופש תנועה של תושבים. הרשות לתחבורה ציבורית , משרד התחבורה ,  ו15 דקות ,המליצו  לא לסגור את השדרה לתחבורה ציבורית. לנת"ע  נותר לבצע את המסילות בצד אחד בשדרה. ורק עריית תל אביב דרשה לסגור השדרה לתחב"צ. האם זו מטרת הקואליציה לתחבורה לא בת קיימה? להמשיך לבטל את המלצותיהם המקצועיות של הגופים ולקבל החלטות לא מקצועיות בעיר ? על סמך מה ?  על סמך קבוצת מוזמנים סגורה ?  7. האם התחבורה בעיר מתנהלת באופן כה מוצלח לדעתך שקבוצת מוזמנים ונציגי עריה ו/או המקדמים אינטרסים שונים רשאים לקבל החלטות ללא שיתוף תושבים ? האם כך התבצעה גם  רכבת קלה ? מהיר לעיר?  8. תושבים מתחננים לתחבורה ציבורית נוחה ואמינה , אוטובוסים חשמליים יכולים יכולים בקלות להציף את העיר לתת מענה לתושבים ואורחים ,להפחית פקקים, להפחית זיהום אויר, להוריד את החום העירוני, להפחית חיכוך בן משתמשי הדרך. לתת מענה למבוגרים, להורים ולילדים ותיירים. קבלת ההחלטות של העירייה היא זו שפוגעת בחופש התנועה שלנו , מכבידה על ההוצאות ,גורמת לשימוש יתר ברכב  ומייצרת חיכוכים ותאונות. 

9-א-ב.... [ סעיפים על עבודות עירוניות במקום לבצע רכבת קלה... ] ג. פרויקט אותוטל הגוזל חניות ומקדם שימוש ברכב פרטי בעיר  ד. הצפת העיר בקורקינטים ואופניים חשמליות לצורך העשרת " חווית משתמש" של משתמשים מזדמנים החוצים בדהרה רחובות ומדרכות ופוגעים בתושבים. מעט מהתושבים משתמשים בכלים להשכרה לפי דקות. כלים אלו שנועדו להעשיר את קופת העיר או היזמים. מה שחמור בכך הם פוגעים בכולנו.  הבה נסכם שהחלטות התחבורה והתנועה בעיר שקידמת מעל הראש של תושבי העיר  בעזרת קבוצת מוזמנייך וללא שיתוף ציבור אינן " תחבורה מקיימת"  ניהולך את  תחום התחבורה בשנים אחרונות, פוגע מאוד  בחופש התנועה של תושבי העיר, פוגע בביטחון האישי של התושבים , בביטחון הסביבתי שלהם , כורתת עצים גדולים ללא סיבה ומגבירה את זיהום האויר והחום העירוני.   חלק מהתושבים כבר גילו את  תוכניות הנדל"ן, בכל השכונות , שביצעה העיריה מעל ראשיהם , ללא שיתוף ציבור ותוך דחיקת רגליהם ופגיעה באיכות חייהם.  האם קואליציית התחבורה " למוזמנים בלבד" היא חלק מהתכנית הכללית לפגיעה בקניין , בחופש התנועה, בידע מיקצועי לצורך הכשרת פרויקטים תוך שינוי המרקם העירוני ודחיקת רגלי תושבים?  תושבים מבוגרים אינם יכולים ללכת בביטחון וילדים כבר לא מדלגים על מדרכות פתרונות התחבורה שקידמת ועצירת התחבורה הציבורית עבור שיפוצים ושבילי אופניים פוגעים מאוד בסביבה ובחברה.  אני אגיע לפגישה , את מוזמנת לסגור לי את הדלת ,אני מקווה שתתקיים פגישה עם נציגי כל השכונות ותושבי העיר האמתיים, אנחנו לא זקוקים לארגונים ואינטרסים וקבלת החלטות פוגעניותחבל שאת משתמשת במילים הנכונות ולא למדת את משמעותן.  אינך עובדת בחברה פרטית , התושבים משלמים את הוצאות משרדך. עיר שחרתה על דגלה קיימות ,עיר עשירה עם תושבים מעורבים ואכפתיים ,לא אמורה להתנהל כך ולקדם אינטרסים זרים /אחרים ולא את האינטרסים המגוונים של תושבי העיר.  בכבוד רב אסנת בנימין , הצפון הישן תל אביב יפו "


15.7.2019 תשובת מיטל להבי [ הזמנה לוועדת תחבורה ] :

אסנת שלום,

עם כל הכבוד, ולאור שמכבדת את הרצון שלך ושל המכותבים האחרים להיות מעורבים, כולם תושבים מוערכים בפעילותם ההתנדבותית, הנני להזמינכם לוועדת תחבורה עירונית שנקבעה ליום רביעי 24.7  בשעה 18.00 בבניין העירייה, עפ"י סדר היום שנשלח לחברי הועדה. לוטה- תמונת הזימון.

למעלה מן הצורך הנני להרגיע שלמפגש המקצועי שיזמתי לא הוזמנו רוכבי אופנים ו/או נציגי חברות מפעילות או אגודים,  יבואנים וכיוב. אז אתם ואת כמו גם חברי ועדת התחבורה מוזמנים כאמור לשמוע ולהשמיע בוועדה שתתקיים -24 ליולי.  אבקש לאשר הגעה  במייל חוזר, בברכה מיטל להבי , סגנית ראש העירייה, יור סיעת מרצ ת"א יפו. "

לאחרונה מצאתי את הפרוטוקול של הקואליציות לתחבורה שהתקיים במועד 16.7.2019 [עבר שינוי שם קליל].

הפרוטוקול -בעייתי מאוד

עכשיו ברור כמה צדקתי אז . וכמה פעולותיה של עיריית תל אביב, מיטל להבי, אופיר כהן, הם למען מטרות נשגבות אחרות ולכן -נגד התושבים במודע, תוך גיוס שיתופי פעולה להצדיק פגיעה זו.

השתתפי בועדת תחבורה 24.7.19 [ מאז לא הוזמנתי לועדות..] לא נמסרו בוועדה בהשתתפות התושבים- הנתונים שנמסרו במפגש של קואליציית הארגונים לתחבורה וסביבה.

ההבדל בין המידע שנמסר בועדת תחבורה ב 24.7.2019 , אליה הוזמנו תושבים.

לבין מפגש קואליציה לארגוני תחבורה 16.7.2019 בהשתתפות עמותות וארגוני תחבורה -

הוא מהות הבעיה של תושבי תל אביב יפו והבהרת התנכלות המודעת והמכוונת של הגברת להבי לתושבים




photo-1568607918870-9ddecf71275c.jpg

עצים הם תושבים | קיימות מקומית

צבא ההגנה לעצים | תנועת האקליפטוסים

bottom of page